القائمة الرئيسية

الصفحات

أخر الأخبار

تفاصيل جريمه«أبو تمارا».. عرض طفلته الرضيعة للبيع بـ 100 ألف جنيه


متابعة-محمدمحسن-الاسماعيلية

تسبب الإنجاب العشوائي بأن لم يجد أب حلا للتخلص من مشاكله سوى بيع ابنته الرضيعة وذلك وفق تفاصيل في القضية رقم 4199 لسنة 2021 جنايات العجوزة والمقيدة برقم 489 لسنة 2021 كلى شمال الجيزة.

كشف قرار الإحالة الصادر من نيابة شمال الجيزة الكلية انه بعد الاطلاع على الأوراق وما تم فيها من تحقيقات تتهم النيابة العامة "س. ع" 31 سنة"مقيم في الهانوفيل بالإسكندرية (محبوس) أنه في 8 مارس 2021، بدائرة قسم شرطة العجوزة - محافظة الجيزة تعامل في المجني عليها الطفلة" ندى س" وذلك بعرضها للبيع مستغلا في ذلك حداثة عمرها وحاجته المالية حال كونه والدها المسئول عن تربيتها وذلك على النحو المبين بالتحقيقات.

أضاف قرار الإحالة أن المتهم استخدم موقع التواصل الاجتماعي (فيسبوك) على شبكة الانترنت الدولية بإنشاء حساب خاص به بهدف ارتکاب وتسهيل الجريمة موضوع الاتهام السابق.

قال المتهم أمام النيابة العامة اللي حصل إنا بعد ما مراتي الأولى ماتت وكنت مخلف منها "ن" و"س" كانت ظروفى وحشة وكنت عملت حادثة وبعدها أكثر من عملية جراحية واستلفت كتير ودخلت في شغل وخسرت فيه وكنت كاتب على نفسي إيصالات أمانة .

أضاف وبعد كده أتجوزت (ب) والظروف ضاقت أكثر ومكنتش عارف اصرف على العيال ولا مراتي ولا أتعالج وعملت أكونت على الفيس باسم ابوتمارا وطلبت بيه مساعده محدش ساعدني وبعد كده لقيت جروب للتبني فقلت أعرض البنت .

أوضح وبعدها في واحد تواصل معايا واتفقت معاه على 100 ألف مقابل انه ياخد البنت "ندي"واتفقنا نتقابل فى المهندسين وأول مارحت لقيت الحكومة راحت مسكتنى على طول واخدونى معاهم وجابوني معاهم القسم وده كل اللي حصل.
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات